24 kesäkuuta 2013

Ripsiräpsyt

Tässä tulisi toivepostausta näistä mun ripsistä. Otin nämä toukokuun lopulla kosmetologilla. Ripsien laittaminen oli oikein mukava kokemus, sain maata silmät kiinni pehmeellä sängyllä. Ripsien laittaminen kesti n. 1½ tuntia, mutta aika on varmasti melko yksilöllinen ja riippuu paljon myös niiden laittajasta. Kun ensimmäisen kerran katsoin itseäni peilistä nämä ripset päässä, olin yllättynyt, miten erinäköseltä heti näytin. Ensin tuntui, ettei ripset oikeen sovi mun silmiin, kun olin tottunut peilistä katsomaan lähes värittömiä ja lyhyitä, omia luonnollisia ripsiäni. Ripsienlaittoon mennessäni mulla oli yksi kuva mukana, jonka avulla päätettiin laittaa mulle 13 mm ripseä.  Vaikka aluks näihin tottuminen oli vaikeaa, en tällä hetkellä vois kuvitellakaan luopuvani näistä. Nää vaan on niin helpot ja sää silmät oikeen säihkymään!IMG_8358 IMG_8363 IMG_8387
Nämä alemmat kuvat on otettu sama päivänä, kun ripset laitettiin. Melkonen ero, kun vertaa kahta ylimmäistä kuvaa. Nää ripset on ollut aivan mielettömän helppokäyttöiset koko tän ajan, lisäksi näiden takia meikkaaminen on helpompaa, koska silmimeikkiin ei tarvii panostaa laisinkaan. Lisäksi nyt kesällä on niin ihanaa, kun ei välttämättä tarvii käyttää meikkiä ollenkaan, riittää vaan, kun ripset on kunnossa. Ainut mitä näille teen aamusin, on harjaaminen, jotta jokasuuntaan sojottavat ripset pysyis kuosissa. Oon lukenut, että ripsiin käytettävä liima allergisoi helposti, mutta itselläni ei ole tullut minkäänlaisia oireita, toivottavasti ei tuliskaan.

No, mites nää ripset sitten on pysynyt. Aika hyvin. Ripset kannattaa huoltaa 3-4 viikon välein. Varasin varulta ensimmäisen huoltoni kolmen viikon päähän, jotta sillon nähdään, miten hyvin ripset on pysynyt. Ripsiä siis alkaa tippua heti niiden laiton jälkeen, tosin hyvin yksilöllisesti riippuen omien ripsien kasvamisesta ja elämäntavoista. Ensimmäisinä päivinä en käynyt ollenkaan saunassa, ja nukuin ainostaan selälteen, jotta liima kuivisi mahdollisimman hyvin, ja jotta saisin nauttia näistä ihanista räpsyistä mahdollisimman pitkään. Lisäksi ei saa käyttää ollenkaan öljypohjaisia meikinpoistoaineita. Ensin ripset pysyi todella hyvin, mutta siellä himosmökillä ollessani ripsiä tippui ihan älyttömästi. Veikkaan, että osasyy oli se, että saunoin siellä varmaan 5 tuntia melkeimpä putkeen, joten se ei varmastikaan tehnyt kovin hyvää näille. IMG_9148 IMG_9014
Näissä kuvissa ripset oli ollut mulla 3 viikkoa eli nä on otettu juuri ennen huoltoa. Kuten näkyy, oikeassa silmässä ripset ovat todella paljon harvemmat kuin vasemmassa. Syy siihen löytyy mun nukkumatavoista, nukun nimittäin usein oikea silmä tyynyä vasten, mikä hankaa ripsiä. Onhan nuo nyt huomattavasti harventuneet, eivätkä näytä enää niin "täydellisiltä". Ei noi mun mielestä kuitenkaan ihan niin kamalilta näytä, kun mitä voisi kuvitella. Juttelin mun siskon kanssa, ja se sano, että sen työkaverilla oli kahden viikon laittamisen jälkeen enää muutama haiven jäljellä, joten niiden irtoaminen todellakin on yksilöllistä. Viime viikolla juuri sopivasti Juhannukseksi kävin huollattamassa nämä. IMG_9187 IMG_9184
Tältä ne näyttää nyt. Huolto kesti myöskin n. 1½ tuntia ja näihin käytettiin samaista 13mm ripseä. Oon taas niin tyytyväinen näihin! Varasin seuraavan huollon tällä kertaa vasta neljän viikon päähän, kolmen sijasta. Näiden ylläpitäminen on melkosen kallista, sillä jokainen huolto maksaa n. 45€, joten saa nähdä kauan mulla on varaa ylläpitää näitä. Muttakun nää on nii ihanat, enkä millään haluais luopua näistä!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Feel free to comment, it will make my day! ☮