06 maaliskuuta 2013

Hiusrutiinit

Tässä tulis postausta liittyen mun hiuksiin ja siihen, miten pidän ne kunnossa.
IMG_7103 IMG_7114
Oon kokenut TRESemmén tuotteet tosi hyviksi. Kyseisestä sarjasta multa löytyy shampoo, hoitoaine, hiusnaamio ja lämpösuoja. Pesen hiukseni joka toinen päivä, en siis tosiaankaan päivittäin, noilla TRESemmén perus markettituotteilla, jotka on kylläkin tosi hyviä. Mulla on luonnostaan aika karheat ja kuivat hiukset, joten hoitoaineen käyttö on tosi tärkeetä. Hiusnaamiota laitan kerran viikossa. Toi Schwarzkopfin hairtherapy on mun uusin hiustenhoitohankinta, ja ainakin näin parin kokeilukerran jälkeen voin suositella!
IMG_7104 IMG_7107 IMG_7109
Perus pesun jälkeen laitan hiuksiin vielä hiuksiinjätettävää hoitoainetta, joita mulla on aika monia erilaisia. Ensinnäkin nuo Four reasonsin hoitoaineet on tosi hyviä. Tuo vihree on uusi, ja se on tarkoitettu kuiville hiuksille. Lisäks mulla on Scwarkopfilta hiusnaamion kanssa samaa sarjaa olevaa, värjätyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta ja kuiville hiuksille tarkoitettua latvasuojaa. Noi tekee hiuksista aivan ihanan silkkisen sileät ja tuo latvasuoja ehkäisee kakshaarasia tosi tehokkaasti. Miten oon ikinä pärjännytkään ilman sitä? Ei tarvii ihan niin usein käydä kuivia latvoja leikkauttamassa, kun tuo latvasuoja pitää ne paremmassa kunnossa. Lisäkosteutta hiuksiin tuo myös Dermosilin Leave-in spray conditioner. En siis näitä kaikkia käytä hiustenpesun jälkeen, vaan aina jotain hoitoainetta ja lisäksi tuota latvasuojaa.
IMG_7111 IMG_7118 IMG_7120
Nyt lukulomalla hiusten laitto on jäänyt kokonaan, mikä on hiusteni kannalta todella hyvä, sillä yleensä tulee suoristettua tai kiharrettua hiuksia päivittäin, mikä ei tee hyvää mun hiuksille ollenkaan. Jotta saisin kuitenkin pysymään mun hiukset mahdollisimman hyvässä kunnossa, suihkutan niihin ensin lämpösuojaa. Oon ennenkin maininnut täällä tuosta TRESemmén lämpösuojasta, mikä on ihan mun lemppari. Se levittyy helposti hiuksiin ja "kuivuu" nopeasti ja pitää hiukset paremmassa kunnossa. Ja mikä tärkeintä, se ei tee lattiaa liukkaaks, niin kun useimmat lämpösuojat. Tuo Four Reasonsin lämpösuojakin vaikuttaa oikein mukavalta tulokkaalta, vaikken sitä kauheasti oo ehtiny käyttämäänkään. Haluisin kauheesti uuden suoristusraudan. Sellasen, missä pystyy säätään sitä lämpötilaa, ja jonka saa kuumalle. Oon noin vuoden käyttäny tota pinkkiä Remingtonin suoristusrautaa, mutta se ei oo kauheen hyvä tai hiuksista tulee aika kiillottomat ja huonokuntoisennäköiset, kun sitä käyttää. Hiustenkihartamista varten multa löytyy se Remingtonin pearl curl ja sitten OBH nordican tollanen punainen kiharrin. Noi molemmat on tosi hyviä, mutta täytyy silti myöntää, että useimmiten kiharran hiukset vaan suoristusraudalla, koska sillä niiden tekeminen on vaan niin helppoa (ja olis ehkä vieläkin helpompaa, jos ostaisin sen uuden suoristusraudan). Lopuksi suihkutan hiuksiin vielä lakkaa tai tota toista suihketta. En oo vielä oikeen löytäny mitään tosi super hyvää hiuslakkaa, joten tulee aina ostettua vähän mitä lakkaa milloinkin. Seuraavaks oon ajatellut ostaa sitä Aussien hiuskiinnettä, kun jostain blogista luin, että se on tosi hyvää. Mutta näillä vinkeillä pysyy ainakin nää mun hiukset ruodussa. Oisko teillä mitää kivoja niksejä ?

Ps. Tein uuden bannerin, mitä tykkäätte?

4 kommenttia:

  1. Mulla tuo tresemmen lämpösuoja nimenomaan tekee lattiat ihan sairaan liukkaaks :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijjaa:o Mulla just päinvastoin, tai kaikki muut lämpösuojat on tehny lattian liukkaiks, mutta toi on:D Meillä on sit varmaa eri materiaalia olevat lattiat;D

      Poista
  2. Mun kampaaja on sanonu mulle että lämpösuojat ei ihan oikeasti auta yhtään mitään... niissä on vaan ylimäärästä silikonia joka tekee hiukset liukkaaksi eikä se ole hyvä hiuspohjallle :) Ei kannata suoristaa ollenkaan hiuksia niin säästyy siltäkin:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikeesti:o Kuulin nyt vasta ton ekaa kertaa, mut voi kyllä pitää paikkaansa! Haha, taidan olla vähän liian hyväuskoinen kaikille mainoksille:D

      Poista

Feel free to comment, it will make my day! ☮