19 helmikuuta 2014

11+11 faktaa

Sain ihanalta Hennalta sekä Elinalta haasteen, jonka tarkoituksena on saada näkyvyyttä alle 200-300 lukijan blogeille. Ajattelin yhdistää nää, ja vastata siis molempien kysymyksiin.
Ohjeet menee näin:

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa itsestään 11 faktaa
2. Haastetun pitää vastata haastajan 11 kysymykseen
3. Haastetty keksii itse vielä 11 kysymystä haastetuille
4. Pitää haastaa 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa
5. Haasteessa pitää lukea, kuka sinut on haastanut
6. Haastettun täytyy kertoa 11 bloggaajalle haastaneensa heidät

11 faktaa:
1. Rakastan talvea ja kylmyyttä. En jotenkaan oo ollenkaan kesäihmisiä, vaan tykkään nimenomaan siitä kirpsakasta -20 asteen pakkasesta, kun saa oikeasti hautaua neuleiden, pipojen, takin ja lapasten suojaan.
2. Ajattelen välillä (tai oikeestaan aika usein) liikaa. Mun aivot käy oikeesti melko usein ihan ylikierroksella kaikesta miettimisestä. Tää on melko ärsyttävä piirre, koska usein teen ihmeellisiä johtopäätöksiä joistain asioista vaan sen takia, että mietin joitain asioita tosi paljon. Toisaalta taas, en juurikaan mieti, mitä muut musta ajattelee, vaan enemmänkin mietin jotain tapahtuneita asioita ja sitä, miks asiat on tapahtunu just tietyllä tavalla.
3. Mun on aina baari-illan jälkeen pakko käydä suihkussa ennenkun meen nukkumaan. Sitten on aamulla paljon mieluisempaa herätä raikkaana eikä sellasena ällöttävänä tupakan hajuisena, mikä tarttuu baareissa.
IMG_4529 IMG_3966
4. Oon tosi eläinrakas. Sain 5 vuotiaana oman pupun ja sen lisäks mun kolmella sisaruksella oli myöskin omat puput. Meidän pupujen nimet oli Söpö, Nöpö, Pena ja Pate (nauran noille nimille nykyään kun mietin niitä:D). Niiden piti aluks olla vaan kesäkaneja, mutta lopulta kiinnyttiin niihin niin paljon, ettei halutukaan enää luopua niistä. Sitten myöhemmin otettiin meille koira, Uuno. Uuno on nyt jo 10 vuotias pikku papparainen, mutta edelleen niin kovin rakas. En osaa kuvitella mun elämää ilman Uunoa. Sitten kun mun sisko otti 2 koiraa parisen vuotta sitten, Neelan ja Kumman, ja niistäkin on tullut ihan osa meidän perhettä.
5. Meinaan melkein joka aamu unohtaa mun avaimet jonnekin. Joudun aina tarkistamaan ainakin kolmesti, että on varmasti ne avaimet nyt sitten mukana. Kun asui vielä kotona, niin ei ollut niin väliä, jos avaimet ei ollut mukana, kun aina oli vara-avain, millä pääs sit sisälle, mutta nyt kun asun yksin, on pakko muistaa ne avaimet mukaan. Sillon kesällä kun olin jäätelökioskilla töissä, unohdin pariin kertaan mun avaimet työessun taskuun, jotka sitten löytyi aina jostain pesukoneesta..Saa nähdä, milloin täällä jään lukkojen taakse.
6. Tohon edelliseen liittyen, mun puhelin hukkuu joka päivä about 30 kertaa. Laitan sen aina huomaamattani joko laukkuun, takin taskuun, takataskuun ja laukun sivutaskuun ja joka kerta säikähän et oon jättäny sen jonnekin. Jotenkin kummasta puhelin löytää aina laukusta ja taskusta. Kaveritkin usein nauraa, kun aina muka mulla puhelin hukassa.
IMG_6323
7. Olin pienenä hullu Antti Tuisku fani. Tykkään siitä itseasiassa vieläkin kyllä, mutta en enää fanita sitä niin hulluna. Oon nähnyt Antti Tuiskun livenä yli 10 kertaa, pienempänä oli pakko päästä aina Antin keikalle, jos se esiintyi jossain lähiseuduilla. Lisäksi multa löytyy kaikki levyt, 2 fanipaitaa, 2 Antti pipoa, kaulahuivi ja kännykkäsuojus. Lisäks oon halannut Anttia ja saanut siltä pari nimmaria. Meoltiin Petran kanssa Antti Tuiskun keikalla Tampere-talolle 7.12 fiilistelemässä lapsuutta. Olin kyllä oikeesti aika innoissani tosta keikasta, koska Antti Tuisku on ollu niin iso osa mun elämää joskus. Tuli kyllä niin nostalginen olo siellä, ihankun olisin ollut 10-vuotias.
8. Rakastan suklaata. Jos mun pitäis valita 1 ruoka , mitä syön loppuelämäni, se ois varmasti suklaa. En vaan kyllästy siihen ollenkaan. Miksei suklaa vois olla terveellistä, niin sitä vois syödä ilman huonoa omaatuntoa.
9. Mun pitää aina kauppaan mennessä tehdä lista siitä, mitä aijon ostaa, koska muuten ostan kaikkea turhaa ja unohdan ostaa kaiken välttämättömän, kuten eilen esim maitoa ja kananmunia.
10. Pelkään ja vihaan yli kaiken kaikkia hiiriä, koppakuoriaisia, käärmeitä ja liskoja. Mua jotenkin ällöttää ihan hirveesti ajatus siitä kuinka ne kipittää ja luikertelee. Oon jotenkin kummallisesti nähnyt kolmena edellisenä yönä ihme painajaisia siitä, että mun sänky on täynnä joko liskoja tai hiiriä..
11. Mulla on puhelimen muistio täynnä kaikki random numeroita, kuten kellonaikoja, bussinumeroita, postinumeroita ja kaikkea muuta outoa. Katson joka ilta netistä, monelta mun pitää lähteä kotoa seuraavana aamuna bussipysäkillä ja merkkaan sen aina puhelimen muistioon, ihan kuin en muistaisi sitä sit enää aamulla. Sen takia noita numeroita kertyykin joka päivältä.

Hennan 10 kysymystä:

1. Millaiseksi kuvittelet elämäntilanteesi 7 vuoden kuluttua?
Ideaalitapaus olis se, että oon sillon valmistunut yliopistosta ja päässyt jo työelämään. Mulla on toivottavasti ihana mies silloin ja miksei vaikka lapsikin. 7 vuoden päästä olisin aikuinen.

2. Jos saisit valita yhden biisin, jota kuunnella loppuelämäsi ajan, mikä se olisi?
Mietin tätä kauan, kun kyllästyn helposti kaikkiin biiseisin, mutta valitsisin varmaankin Tyler Wardin - Falling.

3. Jos ihminen on syntymästä asti kuuro, mitä kieltä sen ajatukset puhuu?
Suomea, tottakai;D Eivaa, en mää kyllä tiedä. En itseasiassa oo koskaan edes tullut ajatelleeks tota asiaa, muutakun vasta nyt. Olis mielenkiintosta tietää oikeesti, mitä syntymästään asti kuuron ajatukset "puhuu".

4. Hetki, jolloin olet tuntenut olevani onnellisimmillasi?
Näitä hetkiä on monia. Yleensä ihan arkiset asiat riittää tuntemaan itseni onnelliseksi. Esimerkiksi tunne siitä, että kaikki on hyvin, saa mut onnelliseksi. Sellasta onnellisinta hetkeä en osaa kuitenkaan sanoa.
IMG_0242
5. Mottosi?
If it's meant to be, it will be.

6. Kerro yksi lapsuutesi unelma.
Se, ettei tarvisi koskaan kasvaa aikuiseksi. Moni mun kaveri halusi pienempänä olla "aikuinen", mutta mää sen sijaan halusin vaan pysyä lapsena. Ja haluisin edelleen. Mulla on ikävä sitä huoletonta elämää, kun suurimmat ongelmat liittyivät johon aivan turhanpäiväiseen.

7. Mitä muuttaisit luonteessasi, jos 3 asiaa olisi muutettava?
Sen, etten ajattelis niin paljoa aina kaikkea. Pitkäjänteisyyttä sais myöskin olla ehkä hitusen lisää ja kärsivällisyyttä myös.

8. Entäpä ulkonäössäsi?
pidemmät ja paksummat hiukset, litteämmän vatsan ja kapeammat kasvot

9.. Uskotko, että jokaiselle on olemassa se "yksi oikea" rakkaus?
Uskon. Mutta uskon myös, että kaksi toisilleen tarkoitettua ei välttämättä koskaan kohtaa toisiaan.

10. Tilanne, jossa olet saanu hävetä itseäsi?
Onhan näitä, varsinkin täällä Tampereella asuessani oon huomannut, että kyselen välillä tosi tyhmiä kysymyksiä tai sanon muuten vaan välillä jotain tosi tyhmää, kuten yks päivä, että "en oo koskaan tajunnu, että kukkokin on vähän niinkun broileria.." ja sit tuli mieleen yks toinen, tää on mun lapsuudesta. Oltiin mun kaverin kanssa ihan tosi ihastuneita kahteen poikaan (joo, molemmat oltiin ihastunut niihi molempiin?) ja sit laitettiin mun puhelimesta niille viestejä. Tyyliin tälläsiä: "Jos tykkäät musta, niin vastaa tähän jotain pliis". Haha, sitten vielä kuviteltiin ettei nää 2 poikaa saa koskaan tietää ketkä ne viestit on lähettäny. Juu ei varmaa.. :DD


Elinan 11 kysymystä:

1. Miksi aloitit bloggaamisen?
2011 vaan päätin melko spontaanisti, että haluan tehdä blogin, kun olin lueskellut muiden blogeja ja se homma näytti niin kivalta. Lisäks olin aina tykännyt valokuvata, joten ajatus omien kuvien jakamisesta tuntui tosi mieluiselta.
1 2. Mitä kieliä osaat puhua?
Suomea, ruotsia ja englantia (ihan tylsää..ois kiva osata puhua jotain espanjaa tai italiaa)

3. Mikä on suurin pelkkosi?
Yksin jääminen

4. Olisitko mieluummin vampyyri vai ihmissusi?
Vampyyri, ihmissudet on ihan tyhmiä XD 

5. Miten kuvailisit itseäsi kolmella sanalla?
Iloinen, luotettava ja vastuuntuntoinen

6. Jos pääsisit ilmaiseksi kauneusleikkaukseen, menisitkö ja mihin?
Nyt en ainakaan menisi, tai no tuskin kyllä vanhempanakaan. Mutta jos joutuisin esimerkiksi johonkin onnettomuuteen ja ulkonäköni muuttuisi onnettomuudessa, silloin saattaisin harkita kauneusleikkausta.

7. Suosikki eläin? Vai pidätkö edes eläimistä?
Tykkään, tosi paljon. Lempparieläin on koira..

8. Jos voisit matkustaa aikakoneella ajassa taaksepäin, mille aikakaudelle matkustaisit?
1990-luvun alkuun, koska haluisin nähdä millaista elämä oli silloin, kun olin ihan pieni.

9. Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?
Uskon jollakin tavoin.

10. Kun olit lapsi, mikä halusit olla isona?
Luokanopettaja. Vähän on kyllä suunnitelmat nyt muuttunu!

11. Mitkä kolme asiaa haluat ehdottomasti tehdä ennen kuolemaasi?
Matkustella eripuolella maailmaa, New York on ainakin ihan must, perustaa perheen, kouluttautua ammattiin, saada unelmien työn, sellasen, mistä nautin
IMG_4320 IMG_9616

Tän postauksen luonnos on pyörinyt puoliksitehtynä luonnoksissa melkein nyt puol vuotta, joten en ala haastamaan nyt ketään tai keksimään 11 kysymystä, koska muuten en saisi tätä ikinä julkaistua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Feel free to comment, it will make my day! ☮